چک لیست ارتباط با مشتری

چک لیست ارتباط با مشتری

15 روش برای ارائه ارتباط موثر با مشتریان بصورت چک لیست ارائه شده است که حتی با این موارد می‌توانید تیم فروش خود را نیز ارزیابی کنید.

 

    1. مشتری را در اولویت قرار دهید.

    1. حرفه‌ای و مودب باشید.

    1. از طرف شرکت صحبت کنید.

    1. بیشتر از اینکه حرف بزنید گوش کنید

    1. انتظارات مشتریان را درک کنید.

    1. بیش از نیاز مشتری ارائه دهید.

    1. هر چه سریعتر پاسخ دهید.

    1. همه چیز را در مورد محصولات و خدمات شرکت خود بیاموزید.

    1. نیازهای مشتری را با راه حل‌های محصول مطابقت دهید.

    1. به هم تیمی های خود کمک کنید.

    1. در هنگام بحران آرامش خود را حفظ کنید.

    1. در موقع لزوم حتماٌ از همکاران با تجربه یا مدیر مربوطه کمک بگیرید.

    1. سردرگمی را کاهش دهید.

    1. دستورالعمل‌هایی برای حل سریع مشکلات بوجود آمده ایجاد کنید.

    1. مشکلات ارتباط با مشتری را شخصی نکنید.

چک لیست ارزیابی ارتباط با مشتری سازمان

چک لیست “ارتباط بهتر”

موضوع بله خیر
آیا برند و محصولات شرکت خود را می‌شناسید؟    
آیا شعار متمایز کننده شرکت خود را می‌دانید    
آیا یک وحدت رویه برای ارتباط با مشتری در واحد خود دارید؟    
آیا رویکردی چند کاناله برای مراقبت از مشتری ارائه می‌دهید؟ (یعنی پشتیبانی تلفن، ایمیل، چت زنده، رسانه های اجتماعی و پیام متنی)    
به نظر شما، آیا مشتریان شما به راحتی می‌توانند با شما تماس بگیرند؟    
آیا به مشتریان خود پشتیبانی و مراقبت دوره‌ای ارائه می‌کنید؟    
آیا از تیم پشتیبانی و مراقبت از مشتری شرکت خود راضی هستید؟    
آیا در حال حاضر از خط مشی فروش سازمان رضایت دارید؟    
منبع: کتاب “ارتباط با مشتری چرا و چگونه؟” نویسنده: دکتر بهمن خانعلی زاده

loading