توسعه کسب و کار چیست؟

توسعه کسب و کار  چیست؟

توسعه کسب و کار چیست؟

بنگاه های اقتصادی بر حسب کالا یا خدماتی که تولید می کنند دارای واحدهای متفاوتی هستند مانند منابع انسانی،

ای تی، فروش، بازاریابی، مالی و حسابداری، تحقیق و توسعه، خدمات پس از فروش، تولید و….که هر کدام با شرح وظایف مشخص در پیشبرد اهداف سازمان تلاش می کنند. یک مدیر ارشد توسعه کسب و کار موظف است با دانش، مهارت و تجربه ای که دارد با یک نگاه موشکافانه تمام واحدهای فوق را مورد بررسی قرار داده، تحلیل کند و با تعیین استراتژی های کارا، تمام واحدهای سازمان را بصورت متحد برای پیشبرد اهداف اصلی شرکت منسجم نماید.

پس اگر در این سمت در سازمانی قرار می گیرد حتما باید بر تمام واحدهای سازمان اشراف داشته باشید و بتوانید نقاط ضعف آنها را بر طرف و نقاط قوت آنها را تقویت کنید.

وظایف یک مدیر عالی کسب و کار

به عنوان یک مدیر توسعه کسب و کار، باید بر موارد زیر تسلط داشته باشید:

  • تحقیق و شناسایی فرصت های جدید تجاری: از جمله بازارهای جدید، مناطق رشد، روندها، مشتریان، مشارکت ها، محصولات و خدمات – یا راه های جدید دستیابی به بازارهای موجود
  • تقویت و توسعه روابط سازمان با مشتریان
  • دیدی وسیع و تعیین اهداف به منظور توسعه و بهبود کسب و کار
  • انجام برنامه‌ریزی لازم به منظور اجرای تغییرات عملیاتی
  • تقویت روابط درون سازمانی (واحدها و پرسنل)
  • مشاوره و آموزش به تیم های مختلف سازمان
  • تعیین استراتژهای کوتاه مدت و بلند مدت سازمان
  • هنگاه ویژه به برند سازمانی
  • برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و رویدادها
  • بررسی و پیگیری روندها و تغییرات در دنیای تجارت
  • برنامه‌ریزی کمپین‌های فروش
  • قیمت‌گذاری برای مشتریان
  • مذاکره با تامین‌کنندگان
  • تحلیل‌ هفتگی و ماهیانه گزارشات تمامی واحدها
  • گزارش به مدیریت ارشد یا هیئت مدیره

مهارت‌های ضروی یک مدیر عالی کسب وکار:

  • سرسختی و انگیزه برای جستجوی کسب و کار جدید و رسیدن به اهداف یا فراتر از آن
  • یک روش تلفنی عالی برای برقراری تماس اولیه و ارتباط مستمر با مشتریان و همکاران تجاری
  • مهارت‌های بین فردی برای ایجاد و توسعه روابط با مشتریان
  • مهارت‌های ارتباطی نوشتاری و کلامی
  • مهارت‌های فناوری اطلاعات
  • مهارت‌های کار گروهی و رویکرد مشارکتی در کار
  • مهارت‌های تصمیم گیری
  • توانایی انجام چند کار و اولویت بندی حجم کاری
  • مدیریت پروژه و مهارت‌های سازمانی
  • توانایی ایجاد انگیزه در خود و تعیین اهداف خود
  • مهارت‌های مذاکره
  • توانایی تفکر استراتژیک
  • توانایی تجزیه و تحلیل ارقام فروش و نوشتن گزارش
  • داشتن یک رویکرد منعطف برای کار با توانایی انطباق با محیط، سریع و همیشه در حال تغییر
  • ابتکار عمل و اعتماد به نفس برای شروع کارها از صفر
  • اگر با مشتریان خارج از کشور سروکار دارید، توانایی صحبت کردن به یک زبان خارجی یک مزیت است.

20220129_211102550 copy copy
loading