بنگاه های اقتصادی بر حسب کالا یا خدماتی که تولید می کنند دارای واحدهای متفاوتی هستند مانند منابع انسانی،
ای تی، فروش، بازاریابی، مالی و حسابداری، تحقیق و توسعه، خدمات پس از فروش، تولید و….که هر کدام با شرح وظایف مشخص در پیشبرد اهداف سازمان تلاش می کنند. یک مدیر ارشد توسعه کسب و کار موظف است با دانش، مهارت و تجربه ای که دارد با یک نگاه موشکافانه تمام واحدهای فوق را مورد بررسی قرار داده، تحلیل کند و با تعیین استراتژی های کارا، تمام واحدهای سازمان را بصورت متحد برای پیشبرد اهداف اصلی شرکت منسجم نماید.
پس اگر در این سمت در سازمانی قرار می گیرد حتما باید بر تمام واحدهای سازمان اشراف داشته باشید و بتوانید نقاط ضعف آنها را بر طرف و نقاط قوت آنها را تقویت کنید.
به عنوان یک مدیر توسعه کسب و کار، باید بر موارد زیر تسلط داشته باشید: